חדש בירושלים: נחנך סמינר לנערות מיוחדות

נדב דוד No Comments on חדש בירושלים: נחנך סמינר לנערות מיוחדות

בהכוונת גדולי ישראל: הוקם בירושלים סמינר ייחודי עבור נערות מיוחדות מהמגזר החרדי אותו ילווה צוות מקצועי | ראש היער ליאון: "מגיע לעיר ירושלים להכיל בתוכה מסגרת מיוחדת שכזאת"

עיריית ירושלים | אילוסטרציה צילום: אדיר סולטן, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביוזמת ראש העיר ירושלים משה ליאון נחנך סמינר ייחודי וראשון מסוגו לתלמידות חינוך מיוחד מהמגזר החרדי בירושלים, שיעניק לנערות הכשרה מקצועית ושיתנהל תחת פיקוחם והכוונתם של גדולי ישראל.

הסמינר החדש ’מיתרים ירושלים’ הוקם לבקשת מחלקת החינוך המיוחד בעיריית ירושלים והפיקוח במשרד החינוך, על מנת לתת מענה לנערות עם אפיון התנהגותי, רגשי ונפשי. את תלמידות הסמינר ילווה צוות רב מקצועי הכולל: פסיכיאטר, פסיכולוגית, עובדת סוציאלית, יועצת חינוכית, צוות פרא רפואי ומענה רגשי מורחב. 

מדובר בצוות מורות איכותיות ובעלות ניסיון שנבחרו בקפידה ושישימו דגש על חינוך ערכי, מעטפת טיפולית, הכשרה מקצועית ובניית עתיד, כאשר תוכנית הלימודים נגזרת מתוכנית הליב”ה ומותאמת לצרכי כל תלמידה.

כמו כן, בסמינר תהיה השקעה במגמות מקצועיות על מנת לפתח יכולות אישיות ועתיד תעסוקתי, והתחומים המרכזיים לשנת הלימודים הקרובה יהיו: אומנות במה, טיפוח החן- אומנות שיער וקולינריה. בחינות בגרות ייערכו מטעם משרד החינוך, אך בד בבד תהיה שמירה על צביון רוחני הולם, בהכוונת גדולי ישראל.

ראש העיר משה ליאון מסר: ״ההתמודדות עם ילדים מיוחדים קיבלה תנופה עצומה בשנים האחרונות. התברר כי אותם ילדים מסוגלים לקצור הישגים נאים בכל תחומי החיים. לכן החלטתי להעניק את אותן אפשרויות גם לנערות מיוחדת מהמגזר החרדי. מגיע להן להגשים את עצמן, מגיע להורים שלהן לרוות מהן נחת ומגיע לעיר ירושלים להכיל בתוכה מסגרת מיוחדת שכזאת״.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק משאבי חינוך, הרב ישראל קלרמן, מסר: ״פעלנו רבות כדי לתת מענה הולם לנערות מהמגזר החרדי המתמודדות עם קשיים נפשיים. בעזרת השם הצלחנו להשיג מסגרת חינוכית עם צוות מקצועי לאותן נערות״.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך, הרב אברהם בצלאל, מסר: ״החלטנו לא להשאיר מאחור את התלמידות המיוחדות הללו שכמו כולם, גם רוצות לרכוש מקצוע ולהגשים את עצמן בחיים. לאחר עבודה מרובה, ובסיוע של ראש העיר משה ליאון, הצלחנו לעמוד במשימה״.

מנהל אגף לחינוך חרדי, הרב שמואל גרינברג, מסר: ״ההיסטוריה לימדה אותנו שעם הכלים הנכונים ובסיוע אנשים מסורים, התלמידות בחינוך מיוחד מצליחות לכבוש פסגות ויעדים בלתי נתפסים. השתדלנו, פעלנו ועמלנו רבות למען אותן תלמידות וברוך השם, אנחנו זוכים לברך על השגת היעד״.



0 תגובות